nevěř nikomu
pod třicet...
vyhledávání
»
home
« Zpět

Milosz Wolowski: Kde domov můj? Na domovmuj.cz







S 24letým podnikatelem Miloszem Wolowskim se scházíme na půdě Vysoké školy ekonomické v Praze, kde studuje. „VŠE mám rád, to mě baví,“ ukazuje s úsměvem směrem k hustě zalidněné aule, když zasedáme ke krátkému rozhovoru.

 

Milosz se o podnikání nejen učí, ale zároveň ho sám aktivně vykonává. Je totiž spoluzakladatelem a spolumajitelem internetového obchodu s vybavením pro domácnost domovmuj.cz. Na nápad obchodovat se zbožím, jako jsou vodovodní baterie a krbové mřížky, ho přivedly rodinné zkušenosti s tímto byznysem. „Rodiče mají velkoobchod s potřebami pro domácnost a hlavně kontakty, což byla do začátku velká výhoda,“ míní Milosz. „Nyní máme samozřejmě i vlastní síť kontaktů, nejvíce v zahraničí. Nakupujeme tam za velkoobchodní a prodáváme tady za maloobchodní ceny. Nejlepší domluva je s polskými dodavateli,“ prozrazuje.

 

Do podnikání se společníky se pustil hned po střední škole. „Udělali jsme si pořádný prázdniny a pak jsme asi půl roku zkoušeli, jak nám to půjde v kanceláři, než jsme založili eseróčko,“ vzpomíná. Dnes jejich e-shop s více než 6000 nabízenými produkty navštěvuje několik tisíc lidí měsíčně, navzdory téměř neexistující reklamě. „Reklamě jsme se zatím nevěnovali, protože engine našeho e-shopu nebyl ještě úplně technicky vypilován,“ vysvětluje Milosz. „Několikrát jsme krátkodobě experimentovali se SEO a PPC marketingem, což skutečně zvedlo návštěvnost e-shopu o zhruba sto procent, ale engine to prostě nezvládal. Občas se stávalo, že když aktivně nakupovalo kolem padesáti lidí současně, systém to nevydržel.“

 

O nabízené zboží je stabilní zájem ze všech koutů republiky i ze Slovenska. Zákazníků je prý téměř přesně polovina z velkých měst a polovina z venkova, velkou část z nich tvoří ženy na mateřské dovolené. Převážně kvůli nim spolupracuje domovmuj.cz se zásilkovými kurýrními službami. Ostatní obslouží nasmlouvaná výdejní místa. Ukočírovat to všechno však není jednoduché. „Zatím máme kancelář a sklad ve Vojkovicích u Kralup nad Vltavou, kde se střídáme, ale i tak je to práce tak na deset hodin každý den. Dovolenou jsem neměl už asi tři roky,“ směje se. „Občas vyrazíme s kamarády trochu upustit páru, ale jinak je to samá práce.“

 

Bezprostřední budoucnost svého podnikání proto vidí právě ve vylepšení softwaru internetového obchodu, který umožní zvládnout zvýšený příliv návštěvníků, přilákaných paralelně spuštěnou PPC marketingovou kampaní. „Nový engine nám pomůže, konečně budeme moci spustit reklamu. Už jsme ho měli mít na konci roku, ale s programátory bývá těžká domluva,“ kroutí Milosz hlavou. Výslednými zisky hodlá rozšířit zázemí firmy a najmout nové zaměstnance, a tím alespoň trochu ulevit stávajícím pracovníkům včetně sebe.
„Zatím ten obchod šlape stabilně, je to nahoru a dolů jako se vším, momentálně se to docela lepší,“ shrnuje situaci, když se loučíme. „Uvidíme, co se bude dít teď.“

 

Foto via Facebook

Komentáře k článku
Pokud chcete komentovat článek, přihlašte se:  
Líbí se vám tento článek ?
Související články
18.11.2010