nevěř nikomu
pod třicet...
vyhledávání
»
home
« Zpět

Jaroslav Škrabálek: Ten, co našel díru na trhu







Člověk, který má před jménem a za jménem stejný počet titulů jako starý dědek a není mu ještě třicet, musí být sakra dobrý. A to Jaroslav Škrabálek, výkonný ředitel a zakladatel společnosti Takeplace, nejspíš je.

Kdyby se narodil dřív, chtěl by stát při zrodu průmyslové revoluce, s Edisonem a Teslou rozšiřovat jejich vynálezy do běžného života. Tak pravil a koná. Sice ne s Teslou a Edisonem, ale Jobsem a Gatesem. No jó, ne doslova, ale skoro.

 

Škrabálek je totiž někým, koho si asi tak představíme, když se řekne americký sen - v českém rybníčku. Původce myšlenky o mobilní a cloudové službě Takeplace, která je moderním nástrojem na organizaci eventů, kromě jiného úspěšný podnikatel, inovátor a školitel.

 

Krása a úspěch celé myšlenky spočívají v tom, že v době, kdy Takeplace vznikal, bylo na trhu s nástroji pro organizaci konferencí, školení, workshopů ale i párty nebo dalších eventů ještě úplně prázdno. „Neexistovala komplexní aplikace, která by byla víc než jen pouhý prodej vstupenek.  Elektronických “prodejců vstupenek“ bylo a dodnes je spousty. Ty ale neřeší problém, co s další agendou. Výjimečnost Takeplace je právě v tom, že má více funkcí pomáhajících organizátorovi připravit akci,“ dodává Škrabálek.

 

Dnes už to tak růžové není. Od roku 2009, kdy začal tým kolem Jaroslava Škrabálka pracovat na první cloudové aplikaci tohoto druhu, přišlo na trh už několik firem, kterým se podařilo tuhle díru prokouknout. Kromě největší firmy ze zmíněného byznysu, Eventbrite, která má dnes meziroční obrat kolem 650 milionů amerických dolarů, se musí brněnská společnost o píseček podělit i s dalšími, jako například český Ticketon ,„který založil Martin Kasa po inspiraci mojí přednáškou z akce Nápad roku na jaře 2011, nebo třeba mTicket – nejnovější počin O2 Media – přinášející základní funkce dostupné v Takeplace již před čtyřmi lety,“ říká zakladatel a ředitel Takeplace.

 

Jsou tu ale i zahraniční společnosti jako Amiando, Ex Ordo, anebo Easychair. Naděje však neumřela a projekt Takeplace rozhodně nešel do kytek. Eventbrite je sice největší a všichni ho používají, ale ani zdaleka není nejlepší. Kdyby však byl na trhu někdo jiný s tak velkým jménem anebo obratem a doplnil to, co Eventbritu chybí, lidi by do toho hned šli,“ naznačuje Škrabálek směr, jakým se bude Takeplace v příštím období ubírat.

 

K myšlence vytvořit platformu „která Vám umožní pokrýt celý životní cyklus eventů a nebude pouhým registračním systémem,“ vedla Škrabálka jeho vlastní zkušenost s organizací velkých akcí. Na svědomí má například University-business fórum během českého předsednictví EU v roce 2009 anebo Quality Event Management 2012 pro přední české event manažery.

 

Háčkem v plánování velkých eventů je fakt, že organizátor během přípravy celé události může střídat i šest různých nástrojů na zpracování těch samých dat. Problémovým je též sdílení informací s ostatními účastníky. "Třeba zásahy do primárního dokumentu v emailové komunikaci vedou k nekonzistenci a k přeposílání neaktuálního dokumentu. Takeplace ulehčuje práce s daty okamžitým převedením do grafů, zjednodušuje uživatelské prostředí, tvoří webové stránky a semtam přihodí nějakou uživatelsky zajímavou nápovědu."

 

Nevýhodnou startovní pozici oproti Eventbritu měl Takeplace především co do velikosti vývojového týmu, ale taky velikosti investičního dotačního balíku. V současné době má společnost pouze české investory, Františka Vágnera ze společnosti Envinet a investora číslo dva, známého mentora Michela Rostock-Poplara. V dohledné době však plánuje jak rozšířit tým, tak počet zahraničních investorů.

Jak tedy vypadá úspěšné podnikání současnosti? Mladý specializovaný tým lidí, kteří jsou mimořádně vzdělaní, se všeobecným přehledem, nadupaným programem a čtyřmi hodinami spánku denně. Ale co je nejdůležitější, mají dobrý nápad!

Komentáře k článku
Pokud chcete komentovat článek, přihlašte se:  
Líbí se vám tento článek ?
Související články
18.11.2010