nevěř nikomu
pod třicet...
vyhledávání
»
home
« Zpět

David Semerád: V Česku konkurenci nemáme







K počítačům se dostal David Semerád (28) asi jako každý jiný kluk, společnost původně zakládat neplánoval. Teď jeho tým pětadvaceti lidí vyvíjí z poboček na Václavském náměstí a v San Francisku i dvanáct aplikací současně, v portfoliu mají český Slevomat nebo Lunchtime či zahraniční Zkipster.

 


Firma uLikeIT je jednou z těch, které se v tuzemsku zabývají vývojem mobilních aplikací. V Praze je však její zaměstnanci jen programují a testují. Začátek i konec projektů najdeme v USA, kde má tato společnost svůj druhý "tábor". Vždy jeden člen týmu tam aktivně vyhledává zakázky a vyjednává jejich realizaci. Teď aktuálně je to zakladatel firmy David Semerád.

 

Dětství ve východních Čechách prožil poklidně. Žádný tlak ani stres, rodiče ho prý vychovávali hodně benevolentně. „Více méně jsem sám rozhodoval o tom, co je dobře a co bych dělat neměl,“ říká David. Z města Nový Bydžov, kde vyrůstal, se poprvé – a hned do zahraničí – dostal v šestnácti letech. V americkém New Hampshire studoval střední školu, zaměřil se na webový design.

 

V Česku pak pokračoval ve studiu na Zemědělské univerzitě. V Praze pak už také zůstal a o pár let později začal naplno naplno podnikat s dlouholetým kamarádem  Martinem Šťávou. „S Martinem jsme zbastlili úplně první web už v roce 2003, ještě v Novém Bydžově. Pak přišel druhý, třetí, další… Začali jsme to brát vážně, když naše měsíční náklady přerostly tři sta tisíc. Tam jsem si uvědomil, že už není cesty zpět. Zeptal jsem se ho, jestli by do toho se mnou šel, a on souhlasil. Už jsem měl rozjednané dvě velké zakázky,“ vypráví David.

 

Start firmy byl logickým vyústěním. Z webů postupně přesedlali na mobilní aplikace. Dalším nevyhnutelným krokem pak byl přesun pozornosti na zahraniční trh. Praha jim začala být malá. „V České republice konkurenci nemáme, protože se na český trh nezaměřujeme. A v USA se o konkurenci moc mluvit nedá. Trh je tak velký a tak saturovaný, že by se člověk buď utrápil, když vidí tolik lidí dělat totéž, anebo naopak utopil v přehršli možností, komu něco prodat. Každý si musí najít ty správné klienty pro sebe.“

 

Do San Francisca se kluci podívali poprvé v lednu 2012, přičemž několikaměsíční pobyt jim umožnil Czech Accelerator. „Tady je jedno, jestli jseš černej, modrej nebo žlutej, každému záleží jen na tom, co mu můžeš dát, a co už jsi udělal. Nesetkal jsem se v USA ani s náznakem diskriminace, vyvrací David Semerád obavy z předsudků, které by k cizincům chovali Američané. Zároveň však dodává, že tak hladce to rozhodně neprobíhá v Německu, ve Švýcarsku nebo v Británii.

 

David a jeho nejbližší spolupracovníci dovedli svoji společnost přes období stagnace k úspěšnému začátku roku 2014.Na konci minulého roku se nám podařilo získat velice zajímavé reference, které k nám přivedly další poteciální klienty. Pořád se posouváme, i obrat se nám daří zvedat. Každý rok rosteme minimálně o 100 %.

 

Foto Archiv Davida Semeráda

Komentáře k článku
Pokud chcete komentovat článek, přihlašte se:  
Líbí se vám tento článek ?
Související články
18.11.2010